6 Kasım 2014 Perşembe

Aylak Muhendis Amerika`da- I




Son bir yila kadar tum hayatini ailesiyle gecirmis bir Turk kizi olarak yine tum hayatim boyunca gozetimli ev hapsi oldugunu dusundugum hayatimdan kurtulacagim dusuncesiyle gecirdim. Ergenlik zamanlarinin verdigi gereksiz gazla her tartismanin sonunda sanki dis kapiyi carpip cikacak cesaretim varmis gibi atarlanip kendi oda kapimi carpardim. “ Bir gun sizden ve bu hayattan kurtulacagim “  ve sonra utanmaz ertesi gun haftalik harcligimi alirdim ayni ergen yussuzluguyle...


Zaman gecti, universite bitti. Ben annemlerle aksamlari cay icip kestane yemeye devam ettim. Ve bir gun geldi ki dedigimi yaptim! Su anda Amerika`daki hayatimin 1. senesini tamamlamak uzereyken kurtulacagim dedigim hayatim uzak bir masal sehri sanki. Atlantik! Varligi kesin ustelik ustunden zaman denizinin sulari asmistir diye korktugum!


Insan dedigimiz mahlukat oyle karmasik bir yapiya sahip ki. Bugun ben kendim icin bile hic bir konuda kesin sonuclara varamiyorum. Isin edebiyat kismini birakip komik kismina gecersem;
1- `Amerikan Ruyasi `denilen seye deginmek istiyorum.Oyle bir sey yok arkadaslar! Amerika dedigimiz yer bir kac sehri nispeten guzel ve fekat onun disinda bildigin ic anadoludan hallice bir memleket. Genis genis arazilerde goreceginiz tek farkliliksa su. Bizde tren gecerken okuz bakiyor burda ise geyik!
2-Amerika `ya gelince sabah kadar eglenecegini dusunenler yo dostum yo! Amerikali dedigimiz bu ablalar, abiler butun hafta afedersiniz ama kopek gibi calisip cuma ve cumartesileri icip komik danslar ve ici bos muhabbetler yapmak disinda bir hareketleri olmayan garibanlar. Ustelik de ogrenci olarak gelenler, oyle deviririm totomu finallere bir hafta kala uyumam gecerim yapamiyorsunuz. Gece gunduz calismadan burda kimseye not vermiyolla! Gidecen de bi hintli sinif arkadasina ne diyeceksin : “ Haci hic calisamadim sen bana notlarini versene, he haci?  “
gelen cevap hosunuza iki sebepten gitmeyecek ‘ hintli ingilizcesini anlamakta zorlanacaksiniz’ ve muhtemel cevabi Turkce ye cevirdigimizde ‘ burasi Amerika dostum lanet olsun senin sorunun ne ha’ tadinda bir sey olacaktir :) ki o lanet olsun aslinda bambaska bir kelime aslinda.


3-Kimse oyle vur patlasin cal oynasin eglenmiyor.Hatta bana  kalirsa biz eglence anlayisimiz, yasama bakisimizla gul gibi milletiz yahu... (valla bunlari ozledigim icin soylemiyorum)
Bir ciftetelli, bir ankara havasi , bir zeybek, bir halay , bir roman havasi ve tabi ki horon...
Nerde anam bunlarin bildigi tek sey “ Get down” diye tabir ettikleri totolarini bir asagi bir yukari kaldirip indirdikleri manasiz dans sekli ki biz ona dans demiyoruz canlar :)


4-Evden ayrildiniz, baska bir ulkeye gidiyorsunuz. Uzgunum gencler bu ozgur kiz ayaklari fena halde patliyor. Soyle ki, ilk uc ay `Ow yea` cilginlar gibi eglenecegim diye gittiginiz partiler, gordugunuz her sey fevkaladenin fevkinde gelirken sonradan bu adamlarin `Homesick` bizim ise hasretlik dedigimiz duygu gelip tam sizin kalbinizin ustune okuz oturmasi agirligiyla gelip yerlesir. Aksam eve gec gelmenizle hatta gelip gelmemenizle bile ilgilenen kimse yoktur.Aslinda kimse yoktur. Bir basinasinizdir. O kadar kendi basiniza kalirsiniz ki cok degil 3 ay sonra ugruna ne kavgalar ettiginiz “ Anne baba ben yetiskin bir bireyim, Lutfen hayatima bu kadar mudaheleci olmayin artik.Yeter Ya! ‘ cemkirmeleriniz ve anneden gelen `Gudumlu ev terligi` ile kafanizda beliren aydinlanma hepsini ozlersiniz. Annem olsa da geciktigim her 20 dakika da bir arayip firca kaysa dersiniz. Eve geldiginizde kaygiyla kizginligi  gozlerinde birlestirip Superman vari delici bakislariyla babaniz gozleriyle sizi bi fena pataklasa dersiniz. Ve sonra klise azar laflarini siralasa hani ezbere bildiginiz, dinliyormus gibi basinizi onunuze egip bir kulaginizdan girmesiyle digerinden cikmasi bir olan laflar: “ Ben sana guveniyorum kizim cevreye guvenmiyorum “ , “Basina bir is gelirse sonra babam soylemisti dersin” ve anne gecikmeden sarkiya girer. Babam feat Annem. “ Vakitlice git kizim vakitlice gel” .  
5-Amerika super guc! Fakat gucunu dusundugunuz gibi teknolojisinden yada ozgur bir ulke anlayisindan almiyor. Gucunu Walmart denilen o buyuk marketlerde kova kova sos, kiloyla cips ve cuvalla seker cukulata yiyen ve gotuyle daglari devirebilecek teyzelerden amcalardan aliyor :)
6- Amerika dedigimiz yer kendi deyimleriyle `melting pot` yani ipini koparan gelmis tadinda bir memleket. Bu sebepten yolda goreceginiz cekik gozlu cinli sayisi, dukkanlarda satilan her seyin  `Made in China` yada `Made in India` olmasi sizi sasirtmasin. New York City e gittiginizde China Town denilen ve tamami cinlilerden olusan ve buram buram cin yemekleri kokan bolgeye yolunuz duserse de sasirmayin. Gercek dunyaya hos geldiniz!
7-`Orda kizlar teklif ediyormus ` mitini curutmeden gecemeyecegim. Valla haci burda da bizim gibi yasayanlar var. Dunyanin heryerinde kadin erkek iliskileri ufak farkliliklar disinda ayni.  Onlarin da duygulari var , olay yerinden bildiriyorum :)

8- ` Off kizlari tas gibiymis tas` Valla gencler kara haber vermek istemiyorum ve genclerin egitim ve ogretim icin (!) cikacaklari yollarina tas koymak istemiyorum ama neyse bu konuya sonra deginelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder